tirsdag den 30. april 2013

Træning på turen


”Jeg har en plan”
”Skide godt, Egon”
”Vi skal bruge følgende; En legeplads, 8 øvelser, en menneskekrop og en stort legehjerte”

Vi vil godt vedkende os det med det samme; Ja; vi ER træningsnørder – på den fede måde. Ja; Vi ser træningsmuligheder i alt. Ja; Vi elsker at der kun er de grænser vi selv opstiller – i vores tilfælde INGEN…! 

I uge 17 var vi begge i Spanien. Én af mine opgaver som instruktør på Service& Co. var G-fit. Da guider lever et hektisk og travlt liv ude i verden følge jeg det var vigtigt at give dem redskaber til at holde både sig selv og potentielt deres gæster i form, blot ved hjælp af de forhåndenværende ressourcer. Jeg gik derfor en tur i nærområder og faldt over en legeplads og min første indskydelse var; Helt sikkert…!

Som værende selverklærede fitnessnørder var dette det perfekte sted til at bevise, at man kan lege sig lækker. Baseret på principperne for funktionel træning gik mit legesyge sind i gang med at være kreativ. Det blev til i alt 10 øvelser og i dette indlæg får du et større udpluk.

Chin ups – biceps & ryg (Opmærksom på, at chin ups ikke bliver il chin hops)

Vertical dips – triceps & bryst

Biceps pull ups – biceps & ryg

Wide squad – inderlår, baglår & baller

Wide pull ups – bred ryg (Hold almindeligt og placer gerne hænderne i dobbelt skulderbredde)

Sit ups – mave

Lunges – baglår & baller (Opmærksom på at forreste knæ forbliver lige over din hæl)

Push ups – bryst (Husk at smile…)

Som teaser og forhåbentlig motivationsfaktor kan jeg da lige nævne, at eleverne gennemførte denne bane med 2 x 40 sekunder ved hver station om mandagen og da vi tog afsked med dem fredag aften, kunne mange af dem stadig ane den søde følelse af ømme og gennemtrænede muskler…!
Når nu vi i vores terminologi har bevist, at din træning ikke er afhængig af et fancy fitnesscenter, så ønsker vi at plante dette frø hos dig;

Forskellen på en forklaring og en undskyldning

En undskyldning er en beskrivelse af hvorfor det IKKE lykkedes eller kommer til at lykkes. Fx; ”Jeg kunne jo ikke træne fordi…” eller ”der er jo ingen muligheder for at træne, så…”

En forklaring er en beskrivelse af hvorfor det FAKTISK lykkedes eller hvorfor det kommer til at lykkes. Fx; ”Det var fedt at træne på trods af at tiden var knap, fordi…” eller ”Det skal blive skønt at finde et sted hvor jeg kan lave mine øvelser, så…”



Ingen kommentarer:

Send en kommentar