søndag den 13. oktober 2013

En STOR beslutning - en rejse, et eventyr og HÅRDT arbejde ...

Med skælvende hånd og et SERIØST sug i maven, er jeg (Mette) stolt (og pisse nervøs) over at kunne offentliggøre at jeg i fredags skrev under på en "Atlet kontrakt" !! - En Fitness Bikini Atlet kontrakt!


Og hvad betyder det så? Ja det betyder at jeg skal bruge de næste 11 mdr. på at træne op til debutant stævnet i kategorien "Bikini fitness" til september 2014.

Det betyder også at jeg har lavet en kontrakt med en pige jeg beundre virkelig meget - Mette Lyngholm. Jeg er så super stolt over at have fået en plads på hendes "Team Lyngholm" - med sponsor aftaler, 11 mdr. trænings samt kostforløb - personlig træning og ikke mindst bliver jeg et del af et team på 6 piger der i fælleskab skal sparre, træne sammen, øve, og dele erfaringer og oplevelser. Jeg ved at Mette har fået over 200 ansøgninger, og jeg er både stolt og SÅ glad for at være udtaget!


Mette Lyngholm har netop selv vundet Guld til DM - og er tilknyttet Preformance gym her i Århus - I kan læse mere om hende og hendes vej til scenen og som Bikini fitness Atlet - lige HER  HER!

Min rejse starter for alvor den 01/11/2013 og fortsætter frem til debutant stævnet til sep 2014! Hele mit liv bliver vendt på hovedet ...
Jeg kommer til at sige undskyld til familie og venner - på forhånd. Jeg kommer til at have fokus på 3 ting i mit liv - min nærmeste familie, mit job og min træning  ... alt andet bliver 2. prioritet. Jeg har gjort mig virkelig mange overvejelser - men er bare så sikker på at beslutningen jeg har taget er den helt rigtige for mig - helt ind i det inderste føles det rigtigt.

Jeg ved det bliver en udfordring, ikke kun fordi jeg er et helt årti ældre end stort set alle de andre atleter - har født 3 børn, og har et fuldtids leder job, men også fordi jeg kommer til at presse mine egne grænser - min krop og min måde at tænke på. Jeg er et konkurrence menneske ud over alle grænser - og i virkeligheden bliver det sværeste nok at takle mine forventninger til mig selv.

Ud over hård træning er mine forventninger også at jeg kommer til at lære noget om mig selv - min krop og min reaktion på diæter, skemalagte måltider, trænings pas og det at få meget træning, hverdag, børn og arbejde til at gå op i en højere enhed. Der er sikkert også rigtig mange der vil tænke "er det ikke synd for børnene" - og "hvad med kærligheden" - og veninderne - og dertil er jeg bare nød til at svare, at jeg vælger at se det som værende et forbillede for mine børn, kærligheden støtter mig 100% - og jeg er sikker på at både venner og veninder (og familie) forstår min beslutning. Det er jo heller ikke et helt liv - det er 10 mdr.! - og jeg er sikker på at jeg som menneske kommer til at vokse (føj det lød langhåret .. men jeg tror det er sundt at udforske ukendte sider af sig selv og stille sig selv mål i livet .. )



Jeg kommer til at blogge rigtig meget om min rejse og udvikling her på bloggen - og jeg håber rigtig meget at I har lyst til at følge med. For mig er det at kunne motivere andre (måske til selv at  komme i gang!?) en del af mine overvejelser. Jeg vil bare så gerne ud over kanten med at selvom man har født børn (og 3 af dem!!) og er midt i 30´erne ja så kan man godt sætte sig selv nogle mål og nå dem. En krop der har født børn og er oppe i årene (ja det kan man vist godt kalde midt 30 i bikini fitness kategorien)  behøver ikke være ødelagt og slidt - jeg regner med at komme i mit livs form!!

Så om 11 mdr. står jeg forhåbentlig på en scene og stråler om kamp med min egen stolthed - iført en meget lille bikini og ALT for meget selvbruner - og SHIT hvor jeg glæder mig!!




1 kommentar:

  1. Det bliver SÅ spændende.
    Som jeg sagde nede i centret, så glæder jeg mig rigtigt meget til at følge med i din udvikling.

    Mvh. Christina (fra Cross og Functional) :)

    SvarSlet